Today is the first day of summer and it was a very pleasant day because I was reminded of less rain in the coming weeks, some more evenings with long daylight, nice temperatures, blue sky, and lots of sunshine. That’s why I was not prepared for the blow from a major furniture store. The advertisement I received in the mail said that its end-of-summer sale would start next week! Just one week after the beginning of summer. What is that supposed to be? A mini summer with longer fall and winter? Do they know more about the upcoming weather conditions than the rest of us? I do hope to enjoy more than just one week of summer and thus won’t be bothered by this sale’s title.

***

Heute ist Sommeranfang und es war ein ganz angenehmer Tag, da ich mich auf weniger Regen in den nächsten Wochen, noch ein paar Abend mit viel Tageslicht, angenehme Temperaturen, blauen Himmel und jede Menge Sonnenschein freuen kann. Deshalb war ich überhaupt nicht auf den Seitenhieb eines Möbelhauses eingestellt. Der Werbebrief, der heute in der Post war kündigte nämlich den Sommerschlussverkauf an, der schon nächste Woche starten würde! Nur eine Woche nach Sommeranfang. Was soll das bedeuten? Ein Minisommer und dafür ein längerer Herbst und Winter? Wissen die Möbelschrauber mehr über die bevorstehenden Wetterlagen als der Rest von uns? Ich hoffe doch sehr, mehr als nur eine Woche Sommer zu haben und lasse mich deshalb nicht von dem Verkaufstitel irritieren.

CC BY-SA 4.0 This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *